Critical Perspectives on EdTech in Higher Education : Varieties of Platformisation (2025. vi, 252 S. VI, 252 p. 27 illus., 21 illus. in color. 210 mm)

個数:

Critical Perspectives on EdTech in Higher Education : Varieties of Platformisation (2025. vi, 252 S. VI, 252 p. 27 illus., 21 illus. in color. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783031881725

Full Description

This open access book provides critical perspectives on educational technology (EdTech) platforms and platformisation in higher education. It focuses on three analytical dimensions: higher education actors' struggles with the tension between autonomy from and dependence on EdTech platforms, the effects of platform features and platformisation on human interactions in higher education, and future scenarios and alternatives to dominant commercial paths. The book will appeal to academics interested in higher education digitalisation and digital teaching and learning, as well as higher education and educational technology practitioners.

Contents

CHAPTER 1 - Critical EdTech Studies, platforms and platformisation in higher education: an introduction.- CHAPTER 2 - Technological Paradox as Occasion for Restructuring Educational Practices and Igniting Moral Imagination.- CHAPTER 3 - Can instructors configure EdTech platform (in)dependence? Reconsidering pre-pandemic USA university MOOCs and 8online degrees.- CHAPTER 4 - Procuring a learning platform and experiencing the GDPR: A practitioner's view from Norwegian higher education.- CHAPTER 5 - 'Boulder specs' oddities: A dialogued autoethnographic appraisal of online peer review of teaching and the co-authors' statement.- CHAPTER 6 - Zoom, Class, and Engageli: modular learning in video conferencing platforms.- CHAPTER 7 - Platformed Learning: Reshaping Education in the Era of Learning Management Systems.- CHAPTER 8 - Takeaways from Designing a Higher Education Platform.- CHAPTER 9 - EdTech Platforms and the Extended Carbon Relations of Higher Education Institutions.- CHAPTER 10 - Digital platforms and their usage in higher education human resource management.

最近チェックした商品