Recovering Language in Higher Education : Social Justice, Ethics and Practices (2025)

個数:

Recovering Language in Higher Education : Social Justice, Ethics and Practices (2025)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 148 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031766985
  • DDC分類 418.00711

Full Description

This volume provides an original theoretical and practical discussion around language ontology, social theory, ethics, and pedagogy to enhance socially committed teaching and scholarship in Higher Education. The authors focus on language and literacy and English for Academic Purposes provisions in HE and bring together social semiotics (Systemic Functional Semiotics) and Bourdieu's Field Theory to illuminate the norms and orthodoxies which shape practices in these fields. Part 1 aims to 'break the illusio' around language ontology, ethics and pedagogy which hinders social justice aspirations. Part 2 proposes ways to recover meaning and move forward, through deliberate ethical considerations, and a detailed and expanded knowledgebase for language educators. The volume will be of interest to anyone involved in language and literacy in Higher Education.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Part I: Breaking The Illusio.- Chapter 2. Language ontology as illusion.- Chapter 3. Illusio and Ethos in Academia.- Chapter 4. Changing the world from the classroom: Pedagogy as illusion.- Part II: Recovery.- Chapter 5. Heresy, Ethics, and Scholarship.- Chapter 6. Educating for Agency and Solidarity.- Chapter 7. Conclusion.

最近チェックした商品