科学教育調査に機械学習を応用する<br>Applying Machine Learning in Science Education Research : When, How, and Why? (Springer Texts in Education) (2025. xiii, 369 S. XIII, 369 p. 57 illus., 38 illus. in color. 235 mm)

個数:

科学教育調査に機械学習を応用する
Applying Machine Learning in Science Education Research : When, How, and Why? (Springer Texts in Education) (2025. xiii, 369 S. XIII, 369 p. 57 illus., 38 illus. in color. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783031742262

Full Description

This open access textbook offers science education researchers a hands-on guide for learning, critically examining, and integrating machine learning (ML) methods into their science education research projects. These methods power many artificial intelligence (AI)-based technologies and are widely adopted in science education research. ML can expand the methodological toolkit of science education researchers and provide novel opportunities to gain insights on science-related learning and teaching processes, however, applying ML poses novel challenges and is not suitable for every research context.

The volume first introduces the theoretical underpinnings of ML methods and their connections to methodological commitments in science education research. It then presents exemplar case studies of ML uses in both formal and informal science education settings. These case studies include open-source data, executable programming code, and explanations of the methodological criteria and commitments guiding ML use in each case. The textbook concludes with a discussion of opportunities and potential future directions for ML in science education.

This textbook is a valuable resource for science education lecturers, researchers, under-graduate, graduate and postgraduate students seeking new ways to apply ML in their work.

Contents

Introduction.- Part I:Theoretical background.- Basics of machine learning.- Data in science education research.- Applying supervised ML.- Applying unsupervised ML.- Sequencing unsupervised and supervised ML.- Natural language processing and large language models.- Human-machine interactions in machine learning modeling: The role of theory.- Part II:Hands-on case studies.-Working with data getting started.- Automation Supervised Machine Learning.- Pattern Recognition - Unsupervised Machine Learning.- Automation and explainability: Supervised machine learning with text data.- Unsupervised ML with language data.- Unsupervised ML with text data.- Triangulating Computational and Qualitative Methods to Measure Scientific Uncertainty.- Part III:Future directions.- Risks and ethical considerations in the context of machine learning research in science education.- Future directions.- Conclusions.

最近チェックした商品