Virtual Reality: Unlocking Emotions and Cognitive Marvels : Methodology, Tools and Applications (Palgrave Studies in Cyberpsychology) (2024)

個数:

Virtual Reality: Unlocking Emotions and Cognitive Marvels : Methodology, Tools and Applications (Palgrave Studies in Cyberpsychology) (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 211 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031681950

Full Description

This book is an invaluable resource for researchers, practitioners, and enthusiasts interested in unraveling the potential and promises of virtual reality, delving into its applications, challenges, and the exciting path that lies ahead. In the age of rapidly advancing technology, the intersection of psychology and virtual reality (VR) has opened doors to a world of unprecedented possibilities. This introduction sets the stage for an exploration of the potential of virtual reality within the field of psychology and its intriguing relationship with cyberpsychology. In this book, the authors aim to utilize the transformative power of VR to enhance our understanding of the human mind and emotions, ultimately contributing to the betterment of psychological science and the human experience. The ability to simulate environments, elicit emotional responses, and assess cognitive functions in a controlled, replicable manner presents a paradigm shift in psychological research and practice.

Contents

1. Introduction.- 2. Psychodiagnostic Assessment through Virtual Reality.- 3. Immersiveness and Its Effect in Cognitive Functions.- 4. Cognitive Fatigue and Restorative Effects of Virtual Natural Environments.- 5. Enhancing Motivation in Children with Virtual Reality.- 6. Processing Grief and Emotional Loss through Mindfulness in Virtual Reality.- 7. Limitations and Future Developments.- 8. Conclusions.

最近チェックした商品