P.W. Joyce and the Educational Shaping of the Emerging Irish Nation, 1827-1914 (Historical Studies in Education)

個数:
  • ポイントキャンペーン

P.W. Joyce and the Educational Shaping of the Emerging Irish Nation, 1827-1914 (Historical Studies in Education)

  • ウェブストア価格 ¥36,619(本体¥33,290)
  • Palgrave Macmillan(2025/09発売)
  • 外貨定価 US$ 169.99
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 664pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 274 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031673788

Full Description

This book provides an exposition on the professional and cultural life of Patrick Weston Joyce (1827-1914), more popularly known as P. W. Joyce, who lived and worked during the final phase of British rule in Ireland. The focus throughout is very much on how family, locale, and schooling influenced this significant Irish patriot, polymath, and pioneering pedagogue who worked across a range of disciplines, including education, language, history, and music. Moreover, attention is paid to how his achievements were possible only because of the variety of leading roles he played in the development of the Irish National School System between 1845 and 1893. Thus positioned, Joyce was in many ways a significant choreographer of a slow revolution in which education, in both formal and informal settings, was used to educate the Irish people regarding their cultural heritage.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Early Influences on the Work of Joyce that Contributed to HIS Development as an Educationist of Renown.- Chapter 3. Joyce as an Organiser of Schools.- Chapter 4. Joyce's Work at the Central Model School.- Chapter 5. Joyce's Career at the State Training Institution.- Chapter 6. Joyce's Handbook of School Management and Methods of Teaching.- Chapter 7. The Development of the Handbook between 1863 and 1898.- Chapter 8. Joyce's production of Textbooks for Use in Schools.- Chapter 9. Joyce and the Collection of Folklore Preserved in Story Form.- Chapter 10. Joyce and the Collection of Traditional Music.- Chapter 11. Conclusion.

最近チェックした商品