Socioeconomic Segregation and Educational Inequality : Evidence from International Assessments (Iea Research for Education) (2025)

個数:

Socioeconomic Segregation and Educational Inequality : Evidence from International Assessments (Iea Research for Education) (2025)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 127 p.
  • 商品コード 9783031645938

Full Description

This open access book uses multiple IEA Assessments to examine the relationship between socioeconomic segregation between classrooms and student outcomes. By examining Socioeconomic status (SES) segregation between classrooms as well as between schools, it produces a more accurate estimate of student sorting. Further, this study examines the differential impact of student sorting across subject areas and grades in order to explore whether school structure's relationship to educational inequality exhibits content and longitudinal heterogeneity. This study employs time series, fixed-effect, random-effects, and synthetic-cohort methods to comprehensively investigate the robustness of the relationship between SES segregation and achievement inequalities. This project makes an important contribution to researchers' understanding of student sorting's impact using a comparative lens, while also providing important information to policymakers on the role of schools in mediating social inequalities.

 

Contents

1: Why Should We Care About School Segregation?: Nathan Burroughs.- 2: Conceptualizing Socioeconomic Segregation: Nathan Burroughs.- 3: How Do IEA Studies Measure Socioeconomic Status? Evaluating the Consistency and Stability of Items: Dirk Zuschlag, Jacqueline Gardner, and Nathan Burroughs.- 4: Measuring Socioeconomic Segregation: Nathan Burroughs.- 5: The Relationship between SES Segregation and Student Outcomes: Nathan Burroughs and Craig Van Vliet.- 6: Taking Socioeconomic Segregation Seriously: Nathan Burroughs.- Appendix A.- Acknowledgments.

最近チェックした商品