民族数学と数学教育<br>Ethnomathematics and Mathematics Education : International Perspectives in Times of Local and Global Change (Advances in Mathematics Education) (2024)

個数:

民族数学と数学教育
Ethnomathematics and Mathematics Education : International Perspectives in Times of Local and Global Change (Advances in Mathematics Education) (2024)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 292 p.
  • 商品コード 9783031606793

Full Description

This edited volume examines ethnomathematics conceptions, pedagogical practices, and research from international perspectives in times of local and global challenges. The book explores connections between mathematical, cultural, political, and social practices toward more inclusive, holistic, creative, transdisciplinary and critical ways of engaging with knowledge and mathematical actions in society. In this edited book, the authors explore how ethnomathematics supports transformation of educational systems toward regaining cultural reclamation and self-confidence, challenges colonial logics for decolonizing and Indigenizing mathematics education, and engages with actions for critical and social justice issues.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Part I. Ethnomathematics and Schools: Cultural Self-confidence and Reclamation.- Chapter 2. Chinese Cultural Group Students' Mathematical Problem Posing in Tasks with a Cultural Context and Without a Cultural Context.- Chapter 3. Foreign algorithms from the rich fund of knowledge as a starting point for mathematically productive and emancipating teaching in international classes in Germany.- Chapter 4. Mexican American woman talking about graphs: A focus on their lived experiences.- Chapter 5. Weaving Indigenous mathematics: Bringing Indigenous ways and stories into conversation with ethnomathematics.- Chapter 6. From ethnomathematics reasoning to mathematics research.- Part II. Ethnomathematics, Challenging Colonial Logics, and Indigenizing.- Chapter 7. Internalized mathematics as intuitive as breathing: An ethnomathematics study of traditional architecture in Iran.- Chapter 8. Ethnomathematics as a pedagogical and political tool in an Indigenous school curriculum.- Chapter 9. The formation of critical thinking in mathematics learning through a model of contextualization with the social, political and historical environment in Ecuadorian education.- Chapter 10. Ethnomodelling Research: Glocalizing Educational Systems from Exclusion to Inclusion at Local and Global Levels.- Chapter 11. The Dynamic Components of Janiola's Ethnolearning Framework.- Chapter 12. Ethnomathematics from a political perspective.

最近チェックした商品