Neoliberal Crises and the Academisation of the English School System : Why Governing Boards Choose to Join Multi-Academy Trusts

個数:

Neoliberal Crises and the Academisation of the English School System : Why Governing Boards Choose to Join Multi-Academy Trusts

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 179 p.
  • 商品コード 9783031588228

Full Description

This book examines the impact of neoliberalism on the academisation of the English school system. The growth of multi-academy trusts (MATs) has been a significant change in the English educational landscape. While some schools have been forced to join MATs, many of them have made this change because their governing board has chosen to do so. The author of this book examines the reasons why many governing bodies have still decided to join a MAT, despite numerous controversies linked to them. He applies the theory that neoliberalism perpetuates itself by creating crises which require more neoliberal policy solutions. Using three case-study schools, the extent to which various crises in the English education system have encouraged governing boards to join MATs is studied. The book will be of interest to academics and students of education policy, schooling, and the sociology of education.

Contents

Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Neoliberalism, Crisis and Education.- Chapter 3: Research Methodologies.- Chapter 4: The Crisis in Governance.- Chapter 5: The Crisis in finance.- Chapter 6: The crisis in the role of Local Authorities.- Chapter 7: Other tensions experienced by governing boards.-Chapter 8: Conclusions.

最近チェックした商品