The Creative Gesture : Contexts, Processes, Actors of Creativity (Palgrave Studies in Creativity and Culture) (2024)

個数:

The Creative Gesture : Contexts, Processes, Actors of Creativity (Palgrave Studies in Creativity and Culture) (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 136 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031542183
  • DDC分類 153.35

Full Description

This open access book offers a concise overview of the theories constructed within the various human sciences around the theme of creativity as a symbolic capacity to link things together: it manifests itself when the individual endowed with a certain type of intelligence encounters cultural and social conditions that enable them to develop that capacity to the maximum, rather than inhibiting it or diverting it to other fields where it is doomed to failure. Even the most intimate of human expressiveness is considered as a result of an active social relationality. Social dimensions of creativity (evaluation, primary socialization, motivation, leadership) and "creative processes" (creative attitude, creative gesture, divergent thinking, problem-solving capacity, interdisciplinary approach, randomness, algorithmic creativity) are also analysed.
The book concludes by evaluating the course taken in the light of the relational theory of society: the development of creativity cannot beconceived outside of self-other relations.

This book is the result of a translation done with the help of artificial intelligence. The text has subsequently been revised further by a professional copy editor in order to refine the work stylistically.

Contents

1. Nature and Sources of Creativity.- 2. Creativity and contexts.- 3. The "creative processes".- 4. Relational Dimension of Creativity.

最近チェックした商品