(Re)theorising More-than-parental Involvement in Early Childhood Education and Care (International Perspectives on Early Childhood Education and Development)

個数:

(Re)theorising More-than-parental Involvement in Early Childhood Education and Care (International Perspectives on Early Childhood Education and Development)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 203 p.
  • 商品コード 9783031387647

Full Description

This open access book provides a critical, thought-provoking, and stimulating overview of theories applied worldwide to conceptualise collaborations between early childhood education and children's families. The book starts with a critical reflection on the colonial undertones of parental involvement (PI) and acknowledges a strong political will to improve this aspect of early childhood education and care. The chapters in the book describe and discuss various theories, including the cultural historical wholeness approach, Bronfenbrenner's ecology of human development, the theory of social capital, the theory of collaboration, family-school partnership models proposed by Epstein and Hornby, Bourdieu's social theory, the theory of practice architectures, the discourse/narrative theory, and posthumanism. By proposing the concept of more-than-parents, the authors aim to embrace both the diversity of intergenerational family configurations and the agency of materiality, artifacts, and the involvement of more-than-human actors.

 

Contents

Chapter 1. Why a (re)theorisation of more-than-parental involvement in ECEC is needed? (Alicja R. Sadownik).- Chapter 2. Mapping the theoretical landscape of more-than-parental involvement (Alicja R. Sadownik).- Chapter 3. Cultural-historical wholeness approach: critical activity settings of more-than-parental involvement (Alicja R. Sadownik).- Chapter 4. Bronfenbrenner: ecology of human development in ecology of collaboration (Alicja R. Sadownik).- Chapter 5. Together, we can do more for our children. ECEC's collaboration with families in light of social capital theory  (Adrijana Višnjić Jevtić).- Chapter 6. Models of family -school partnership: Who is in power when we care for the children we share? (Adrijana Višnjić Jevtić).- Chapter 7. Collaboration theory: ECEC leading families to lead their own partnerships with ECEC (Adrijana Višnjić Jevtić).- Chapter 8. Parental involvement (mis)recognised by Bourdieu's conceptual toolkit: illusio, doxa, habitus, and capitals (Alicja R. Sadownik).- Chapter 9. Theory of practice architectures: Parental involvement through sayings, doings, and relatings (Alicja R. Sadownik).- Chapter 10. Theories of discourse (on quality) and narrative inquiry (Alicja R. Sadownik).- Chapter 11. Posthumanism: Intra-active entanglements of parental involvement embracing Indigenous ontologies and sustainable being in the world (Alicja R. Sadownik). Chapter 12. (Re)theorization of more-than-parental involvement: New directions and hopes (Alicja R. Sadownik).

最近チェックした商品