Contemporary Argentine Women Filmmakers

個数:

Contemporary Argentine Women Filmmakers

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 商品コード 9783031323454

Full Description

This edited volume offers a wide-ranging picture of Argentine women filmmakers' contribution to the film industry from the 1980s to the present by bringing together the work of highly acclaimed and emerging directors. Through thirteen critical essays by leading scholars in the field of Argentine cinema, the book acknowledges that contemporary women filmmakers have transformed the cinema of Argentina by questioning, challenging and debunking hegemonic patriarchal systems of representation.  With a focus on women's voices and experiences, the contributions redress both the under-representation of women and girls onscreen and the perpetuation of stereotypes, while exploring the innovative aesthetics used by these filmmakers.

Contents

1. Introduction. Women Filmmakers in Argentina: Reworking Cinematic Practices Mirna Vohnsen & Daniel Mourenza Auteurs.- 2. Lita Stantic: "The Personal Is Political" Is ProfessionalConstanza Burucúa.- 3. Jeanine Meerapfel: Cosmopolitan Auteur of the Immigrant ConditionMatt Losada.- 4. María  Victoria Menis's Counter-Cinema: La cámara oscura (2008) and María y el Araña (2013) Carolina Rocha.- Traumatic Experiences.- 5. Sisterhood on the Threshold in Julia Solomonoff's Hermanas (2005) Mirna Vohnsen.- 6. Screaming into the Abyss: Trauma and Witnessing in Albertina Carri's Los rubios (2003) and La rabia (2008) Fiona Clancy.- 7. Are You Listening? Voices and Images in Gabriela David's Taxi, un encuentro (2001) and Lucía Puenzo's El niño pez (2009) Ana Forcinito.- 8. Intersectionality in Gabriela David's La mosca en la ceniza (2010) Traci Roberts-Camps.- Aesthetics.- 9. They Are All around Us: Pain, Memory and Multisensory Images in Paula Markovitch's El premio (2011) Guillermo Severiche.- 10. The Oppositional Gaze in the Argentine Cinema of Migration: Negotiating Chinese Identity and Coloniality of Seeing in Nele Wohlatz's El futuro perfecto (2016) Pedro Cabello del Moral & Roberto Elvira Mathez.- 11. Manipulating the Gaze in La novia del desierto (dir. Cecilia Atán and Valeria Pivato, 2017) Andrea Meador Smith.- Genre Cinema.- 12. Women, Hybridity and Genre in the Films of Verónica Chen Beatriz Urraca.- 13. A Different Terror: Crudo Films and Women's Horror Cinema in Argentina Jonathan Risner.- 14. Girlhood and the Uncanny in the Coming-of-Age Genre: Abrir puertas y ventanas (dir. Milagros Mumenthaler, 2011) and Mamá, mamá, mamá (dir. Sol Berruezo Pichon-Rivière, 2020) Daniel Mourenza.- Epilogue. On Cinematic Disobedience Inela Selimović

最近チェックした商品