Art and IR Theory : Visual Semiotic Games (Mathematics in Mind) (2023)

個数:

Art and IR Theory : Visual Semiotic Games (Mathematics in Mind) (2023)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031323447
  • DDC分類 701

Full Description

This book examines the correspondence between international relations (IR) theories of structural realism and constructivism and paintings, notably the artwork of Mark Rothko and Jackson Pollock, in a game theory setting. This interdisciplinary approach, through the lens of game theory and semiotics, permits different, enriched interpretations of structural realism and constructivism. These theories constitute an axis of debate between social and systemic approaches to international politics, as well as an axis of differentiation between scientific realism and positivism as philosophies of science. As such, the interpretations explored in this book contribute to what we know about international relations, how semiotics intersect with strategic uncertainty, and explains these interactions in the proposed games model.

The book's use of game theory and semiotics generate 'visual semiotic games' (VSGs) that shed light on the debate axes through strategic uncertainty, interactions,and players' interactive belief systems. VSGs will contribute to literature on experimental semiotics in the sense of players' coordination behavior, beliefs, and artistic evaluations. The equilibria, interpreted through branches of philosophy of mind and theories of explanation, will reveal possibilities of agreement among players about which artwork representing the theory at hand is the best, opening innovative research perspectives for the discipline of IR theory.

Contents

Preface.- Chapter 1 Scope and Method.- Chapter 2 Structural Constraints and Non-Unique Dynamic Anarchies.- Chapter 3 Art Versus IR Theory.- Chapter 4 Preferences and Equilibrium.- Chapter 5 Saussurean Games.- Chapter 6 Peircian Games.- Chapter 7 Hybrid Games.- Chapter 8 Interpretations.- Summing Up.- References.

最近チェックした商品