批判的探究としてのウォーキング<br>Walking as Critical Inquiry (Studies in Arts-based Educational Research)

個数:

批判的探究としてのウォーキング
Walking as Critical Inquiry (Studies in Arts-based Educational Research)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 275 p.
  • 商品コード 9783031299902

Full Description

This book is a transdisciplinary, international collection situated within a genealogy of experimental walking practices in the arts, arts-based research, and emergent walking practices in education. It brings together emerging cartographies of relation amongst walking practices ranging across arts-based, ecological, activist, decolonising, queer, critical and posthuman modes of inquiry. Its particular investment is in the proliferation of artful modes of inquiry that open up speculative practices and concepts of walking as an orientation for pedagogy, inquiry, and the everyday, resisting the gaze of privilege and the relentless commodification of human and nonhuman life processes. This is important work for the burgeoning demand for creative methodologies in the social sciences, and more specifically, for arts-based educational research.

Contents

1. Walking as a Critical Art of Inquiry.-  Common Worlding with Blasted Landscapes: Possibilities for Walking Research in Early Childhood Education.- The Listening Body: Sound walking, wearable technologies, and the creative potentials of a vibrational pedagogy.- Out of the Blue: A pedagogy of longing.- Discovering Lostness: Wandering and Getting Lost as Research Methodology.- Anecdotal Edges: Propositions from sketching the walk as a posthumanist research method.- Walking to create an environmental arts pedagogy of music.- Entangled Subjectivities in Muslim Daughters' Video Walks: Affective narratives of transitions from a Postcolonial Feminist Multisensory Ethnography.- Walking lutruwita / Tasmania: navigating place relationships through moving and making.- Walking in suriashi as a radical and critical art of inquiry.

 

最近チェックした商品