Public Theatre and the Enslaved People of Colonial Saint-Domingue

個数:

Public Theatre and the Enslaved People of Colonial Saint-Domingue

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 278 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031226939

Full Description

The French colony of Saint-Domingue (now Haiti) was home to one of the richest public theatre traditions of the colonial-era Caribbean.  This book examines the relationship between public theatre and the enslaved people of Saint-Domingue—something that is generally given short shrift owing to a perceived lack of documentation.  Here, a range of materials and methodologies are used to explore pressing questions including the 'mitigated spectatorship' of the enslaved, portrayals of enslaved people in French and Creole repertoire, the contributions of enslaved people to theatre-making, and shifting attitudes during the revolutionary era.  The book demonstrates that slavery was no mere backdrop to this portion of theatre history but an integral part of its story.  It also helps recover the hidden experiences of some of the enslaved individuals who became entangled in that story.

Joint winner of the The Literary Encyclopedia book prize 2024, category 'Literatures written in languages other than English'. 

Contents

1 Introduction.- 2 Mitigated Spectators: Enslaved People in the Playhouse.- 3 Unsustainable Tensions: 'Slave Ownership' among Theatre-Makers.- 4 Mitigated Portrayals: Enslaved Figures in Creole Repertoire.- 5 Concealed Contributors: Enslaved Participation in Theatre-Making.- 6 New Citizens: Shifting Roles in Revolutionary-Era Theatre.- 7 Conclusion.