English Medium Instruction as a Local Practice : Language, culture and pedagogy (Springerbriefs in Education)

個数:

English Medium Instruction as a Local Practice : Language, culture and pedagogy (Springerbriefs in Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 126 p.
  • 商品コード 9783031199035

Full Description

From the perspective of translanguaging and instruction theories, this Open Access book examines Chinese English Medium Instruction (EMI) lecturers' linguistic and pedagogical characteristics. This book demonstrate that 'English' in EMI is not a monolingual issue and EMI lecturers have applied their bilingual advantages to systematically and strategically advance their pedagogy practices through a translanguaging process.  

This book reflects upon EMI lecturers' culture-imbedded teaching and learning philosophies and explores the implications of local classroom practices, such as topic-centered instruction and teacher presentation through demonstration. This book argues that EMI teaching is not an approach that can reach universal consent across linguistic, cultural and educational systems; it is an approach that is exclusively contextualised in the lecturers' closely related cultural and educational system, and restricted by the available resources.

This is an open access book.

Contents

Chapter 1: English Medium Instruction:  Expanding Notions of English Hegemony and Colonization.- Chapter 2: Conceptualization of English Medium Instruction.- Chapter 3: Pedagogical Position and Instructional Practice in EMI Teaching.- Chapter 4: Chinese EMI Lecturers' Engagement Strategies.- Chapter 5: Cross-linguistic Influence: Bilingual EMI Lecturers' English and Chinese Entwined.- Chapter 6: Pragmatic Transfer: Reflecting on the Use of EMI Lecturers' Pragmatic Markers.- Chapter 7: When Structuralism and Post-structuralism Collide: EMI lecturers' Monolingual Ideology and Translanguaging Practice.- Chapter 8: The Research on English Medium Instruction and a Proposed Constructivist EMI Teaching Framework.

最近チェックした商品