博士課程における帰属・ジェンダー・アイデンティティ<br>Belonging, Gender and Identity in the Doctoral Years : Across Time and Space (Palgrave Studies in Gender and Education)

個数:

博士課程における帰属・ジェンダー・アイデンティティ
Belonging, Gender and Identity in the Doctoral Years : Across Time and Space (Palgrave Studies in Gender and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 282 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031119491

Full Description

This book uses belonging as a lens through which to understand women students' experiences of studying for a doctorate, exploring the impact of academic cultures on career aspirations. Drawing on discourses of neoliberalism and academic identities, it makes a valuable contribution to ongoing discussions of gender inequality in the academy. Based on data gathered from women doctoral students in the UK, this book offers a contemporary, research-informed understanding of the doctorate as an inherently gendered experience, which has implications for individuals, academic institutions, and for the future of the academic sector. The book will be of interest to academics working in the area of doctoral education, doctoral supervisors and those involved in doctoral student support, including researcher developers and individuals working in graduate schools, as well as doctoral students themselves.

Contents

1- Academic Identities and Imagined Futures: Women's doctoral journeys​.- 2- Theorising Gender and Belonging in the Academy.- 3- Navigating belonging within academic spaces: Traversing territories in the humanities and social sciences.- 4- Negotiating legitimacy: Struggles and strategies for belonging in health and related sciences.- 5- Contesting power structures: Encountering gatekeepers to belonging in the sciences.- 6- Implications of (not) belonging: for individuals, identities, institutions and the sector.- 7- Facilitating belonging and academic identities: Addressing barriers faced by women doctoral students.- 8- Conclusion.

最近チェックした商品