Storying a Reflexive Praxis for Pedagogy : Concept, Method, and Practices

個数:

Storying a Reflexive Praxis for Pedagogy : Concept, Method, and Practices

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 313 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031065873

Full Description

This volume conceptualizes and distinguishes storying from narrative and storytelling to establish itself as a method. It theorizes that storying pertains to ones' identity, to the unique positions of who one is, how they came to be, and why they came to be (Raj, 2019). Building upon foundational work from Freire, Greene, and Clandinin & Connelly, this book elucidates storying through a new concept "emotional truth"--a deeply personal and authentic experience that builds a tangible connection from teller to listener. Such an involved conception of Storying could have the potential to anchor storying as research methodology and as valid pedagogical practice. Further, the chapters in this book establish storying as a concept, method, and as pedagogical practice. 

Contents

Section I: Conceptualizing and Theorizing Storying.- Chapter 1. Personal Pedagogy: Elucidating the Concept of Emotional Truth.- Chapter 2. Theorizing and Anchoring Storying.- Chapter 3. Identity, Auto-ethnography and Memory Work as related to Storying.- Chapter 4. Storying as Mirrors, Shadows and Imaginariums.- Section II: Storying as Methodological Practice.- Chapter 5. Storying a Cultural Historical Self: Women Developing a Doctoral Leadership Program.- Chapter 6. Storying the Hidden Pedagogy of Higher Education Mentorship.- Chapter 7. Storying Social Justice and Institutional Ethnography.- Section III: Storying as Pedagogical Practice - Different Instructional Settings.- Chapter 8. Storying in a Community College Classroom using Reflection.- Chapter 9. First Gen Photo Project - In their Own Words.- Chapter 10. "Miss, I think I found my Story!".- Chapter 11. Storying History in Middle School.- Chapter 12. Shaping Ourselves through Storying.

最近チェックした商品