文学カリキュラムの脱植民地化<br>Decolonising the Literature Curriculum (Teaching the New English)

個数:

文学カリキュラムの脱植民地化
Decolonising the Literature Curriculum (Teaching the New English)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 209 p.
  • 商品コード 9783030912888

Full Description

This book explores pedagogical approaches to decolonising the literature curriculum through a range of practical and theoretically-informed case studies. Although decolonising the curriculum has been widely discussed in the academe and the media, sustained examinations of pedagogies involved in decolonising the literature at university level are still lacking in English and related subjects. This book makes a crucial contribution to these evolving discussions, presenting current and critically engaged pedagogical scholarship on decolonising the literature curriculum. Offering a broad spectrum of accessible chapters authored by experienced national and international academics, the book is structured into two parts, Texts and Contexts, presenting case studies on decolonising the literature curriculum which range from the undergraduate classroom, university writing centres, through to the literary doctorate.

Contents

1. Decolonising Pedagogical Approaches to Postcolonial Queer Texts; Shamira A. Meghani.- 2. Centring Women of Colour: Decolonising the Literature Curriculum with Kamila Shamsie's Home Fire and Bolu Babalola's Love in Colour; Charlotte Beyer.- 3. Smart Latinas are Latinas: On Teaching Chicana/Latina Young Adult (YA) Literature as Feminist Resistance; Cristina Herrera.- 4. "Hard and Rocky" Soil: Decolonising the General Education Introduction to Literature Course with August Wilson's Fences; Cheryl R. Hopson.- 5. Redesigning the Curriculum: Teaching Multicultural Literature in Non-Native English-Speaking University Settings in Turkey and Italy; Sebnem Toplu.- 6. Decolonising Wuthering Heights in the Semi-peripheral Classroom; Ana Cristina Mendes.- 7. 'Culinary Cultures': Theorising Postcolonial Food Cultures; Sarah Lawson.- 8. A Border-Crossing Teaching Body: Reflections on a Decolonial Pedagogy for Literary Studies in a South African Context; Sam Naidu.- 9. Teaching Academic Literacy in the Co-curriculum: Creating Culturally Safe Spaces; Arlene Harvey and Gabrielle Russell.- 10. Decolonising the Literary Doctorate; Gina Wisker.

最近チェックした商品