Organisational Excellence and Resilience : Stress Management as a Component of a Sustainable Corporate Development Strategy (Management for Professionals)

個数:

Organisational Excellence and Resilience : Stress Management as a Component of a Sustainable Corporate Development Strategy (Management for Professionals)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 197 p.
  • 商品コード 9783030851224

Full Description

Personal stress has an enormous impact on organizational and employee performance. This book introduces the web-based diagnostic tool IMPRESS, which provides employees, managers and HR professionals with information about potential stress factors. The book describes the underlying methodology for this integrated approach and presents the tools and learning modules to support the methodology. A series of case studies from pilot implementations in companies and universities illustrate the application of the approach in a variety of work environments.  

The book is based on an international research project for a holistic approach to stress prevention by combining Human Systems Audit with the European Excellence approach as promoted by the Common Assessment Framework (CAF) and the EFQM Excellence Model. This approach is intended to contribute to organizational development that supports effective employee stress management.

Contents

Part I. Theoretical Basis.- Chapter 1. The Concept of a Comprehensive Management Approach.- Chapter 2. Stress Management and Resilience Building.- Part II. The Software Solution.- Chapter 3. The Concept of Excellence-Driven Self-Assessment.- Chapter 4. Impress Training Modules.- Part III. Case Studies on The Introduction of Excellence-Based Stress Management and The Use of The Self-Assessment Software.- Chapter 5. Pilot Projects Conducted Within Impress.

最近チェックした商品