Sampling, Biting, and the Postmodern Subversion of Hip Hop

個数:

Sampling, Biting, and the Postmodern Subversion of Hip Hop

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 133 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030749026

Full Description

Drawing on the culture's history before and after the birth of rap music, this book argues that the values attributed to Hip Hop by 'postmodern' scholars stand in stark contrast with those that not only implicitly guided its aesthetic elements, but are explicitly voiced by Hip Hop's pioneers and rap music's most consequential artists. It argues that the structural evacuation of the voices of its founders and organic intellectuals in the postmodern theorization of Hip Hop has foreclosed the culture's ethical values and political goals from scholarly view, undermining its unity and progress. Through a historically informed critique of the hegemonic theoretical framework in Hip Hop Studies, and a re-centering of the culture's fundamental proscription against 'biting,' this book articulates and defends the aesthetic and ethical values of Hip Hop against their concealment and subversion by an academic discourse that merely 'samples' the culture for its own reactionary ends.   

Contents

Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: 'Never Let An MC Steal Your Rhyme': The Aesthetics and Values of Hip Hop Culture.- Chapter 3: 'Pure Treason, I'll Tell You Why': The Erasure of Hip Hop Culture by Rap Music and Postmodern Hip Hop Studies.- Chapter 4: 'Sounding Black': Theorizing Blackness in Justin Adams Burton's Posthuman Rap.- Chapter 5: 'The Fifth Element': Knowledge, or Hip Hop's Struggle Against Post-Rap Subversion.- Chapter 6: 'Make Something Original': Hip Hop Sampling from the 'Golden Era' to The Wu-Tang Clan.- Chapter 7: Conclusion: Hip Hop Studies After Reactionary Postmodernism.

最近チェックした商品