Radicalizing Literacies and Languaging : A Framework toward Dismantling the Mono-Mainstream Assumption (2020)

個数:

Radicalizing Literacies and Languaging : A Framework toward Dismantling the Mono-Mainstream Assumption (2020)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030561406
  • DDC分類 370.1175

Full Description

This book names and confounds the mono-mainstream assumption that invisibly frames much research, the ideologies that normalize monolingualism, monoculturalism, monoliteracy, mononationalism, and/or monomodal ways of knowing. In its place, the authors propose multi- and trans- lenses of these phenomena steeped in a raciolinguistic perspective on Bourdieu's reflexive sociology to move toward a more accurate, multidimensional view of racialized peoples' literacy and language practices. To achieve this, they first engage in a comprehensive review of literacies, languaging, and a critical sociocultural framework. Then, the distinct testimonios of four women underscore this framework in practice, followed by action steps for research, policy, and pedagogy. This book will be of particular interest to literacy and language education researchers. 

     

Contents

Chapter 1: Dismantling the Mono-Mainstream Assumption.- Chapter 2: A Review of Literacies.- Chapter 3: A Review of Languaging.- Chapter 4: A Critical Approach.- Chapter 5: Angélica: A Spanish-English Dual Language Graduate.- Chapter 6:  Manijeh: A 2nd-generation Pakistani-American Teacher.- Chapter 7:  Claudia: An Adult ESL Student (and Teacher) Newly Arrived from Mexico.- Chapter 8: Literacy Research that Challenges the Status Quo.- Chapter 9: Powerful Research to Practice.

最近チェックした商品