Innovation, Social Networks, and Service Ecosystems : Managing Value in the Digital Economy

個数:

Innovation, Social Networks, and Service Ecosystems : Managing Value in the Digital Economy

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 146 p.
  • 商品コード 9783030477967

Full Description

This book examines the ways in which value is created in the digital economy from a social networks and service ecosystems perspective. Focusing on innovation, this project explores analytics, Big Data, and privacy with respect to service management and value creation. It debunks these technology-centric buzzwords by relating cross-disciplinary research topics from seminal sociology, business, management, marketing, information systems, organizational, and technology theory under the common theme of plasticity, which is the ability of a system to take and retain form. A keen understanding of plasticity is the route to success in the digital economy. This book, aimed at academics, graduate students and practitioners in fields related to innovation, service research, and strategic management, offers a holistic perspective on innovation that is informed by scholarly research from multiple disciplines.

Contents

1. Innovation from a Networked, Ecosystems Perspective.- 2. Plasticity: Toward a Better Understanding of Innovation.- 3. The Micro and the Individual Innovator.- 4. Innovation and Diffusion at the Meso Level.- 5. Macro: Innovation as Renovated Connections.- 6. The Importance of Being Human.

最近チェックした商品