Large-Scale Cognitive Assessment : Analyzing PIAAC Data (Methodology of Educational Measurement and Assessment) (2020)

個数:

Large-Scale Cognitive Assessment : Analyzing PIAAC Data (Methodology of Educational Measurement and Assessment) (2020)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 290 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030475147

Full Description

This open access methodological book summarises existing analysing techniques using data from PIAAC, a study initiated by the OECD that assesses key cognitive and occupational skills of the adult population in more than 40 countries. The approximately 65 PIAAC datasets that has been published worldwide to date has been widely received and used by an interdisciplinary research community. Due to the complex structure of the data, analyses with PIAAC datasets are very challenging. To ensure the quality and significance of these data analyses, it is necessary to instruct users in the correct handling of the data. This methodological book provides a standardised approach to successfully implementing these data analyses. It contains examples of and tools for the analysis of the PIAAC data using different statistical approaches and software, and it offers perspectives from various disciplines. The contributing authors have hands-on experience of using PIAAC data, and/or they have conducteddata analysis workshops with these data.



 

Contents

Chapter 1. Large-Scale Assessment in Education: Analysing PIAAC Data (Débora B. Maehler and Beatrice Rammstedt).- Chapter 2. Design and Key Features of the PIAAC Survey of Adults (Irwin Kirsch, Kentaro Yamamoto, and Lale Khorramdel).- Chapter 3. Plausible Values - Principles of Item Response Theory and Multiple Imputations (Lale Khorramdel, Matthias von Davier, Eugenio Gonzalez, and Kentaro Yamamoto).- Chapter 4. Adult Cognitive and Non-Cognitive Skills: An Overview of Existing PIAAC Data  (Débora B. Maehler and Ingo Konradt).- Chapter 5. Analysing PIAAC Data with the International Data Explorer (IDE) (Emily Pawlowski and Jaleh Soroui).- Chapter 6. Analysing PIAAC data with the IDB Analyzer (SPSS and SAS) (Andrés Sandoval-Hernández and Diego Carrasco).- Chapter 7. Analysing PIAAC Data with Stata (François Keslair).- Chapter 8. Analysing PIAAC Data with Structural Equation Modelling in Mplus (Ronny Scherer).- 9. Using EdSurvey to Analyse PIAAC Data (Paul Bailey, Michael Lee, Trang Nguyen, Ting Zhang).- Chapter 10. Analysing Log File Data from PIAAC (Frank Goldhammer, Carolin Hahnel, and Ulf Kroehne).- Chapter 11. Linking PIAAC Data to Individual Administrative Data: Insights from a German Pilot Project (Jessica Daikeler, Britta Gauly, and Matthias Rosenthal).

最近チェックした商品