若者を巻き込む参加型アートとストーリーテリング<br>Storytelling in Participatory Arts with Young People : The Gaps in the Story (Palgrave Studies in Play, Performance, Learning, and Development)

個数:
電子版価格
¥18,114
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

若者を巻き込む参加型アートとストーリーテリング
Storytelling in Participatory Arts with Young People : The Gaps in the Story (Palgrave Studies in Play, Performance, Learning, and Development)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030405809

Full Description

This book draws on the author's experience as a storyteller, drama practitioner and researcher, to articulate an emerging dialogic approach to storytelling in participatory arts, educational, mental health, youth theatre, and youth work contexts. It argues that oral storytelling offers a rich and much-needed channel for intergenerational dialogue with young people.
The book keeps theory firmly tethered to practice. Section 1, 'Storyknowing', traces the history of oral storytelling practice with adolescents across diverse contexts, and brings into clear focus the particular nature of the storytelling exchange and narrative knowledge. Section 2, 'Telling Stories', introduces readers to some of the key challenges and possibilities of dialogic storytelling by reflecting on stories from the author's own arts-based practice research with adolescents, illustrating these with young people's artistic responses to stories. Finally, section 3, 'Story Gaps', conceptualises dialogic storytelling by exploring three different 'gaps': the gap between storyteller and listener, the gaps in the story, and the gaps which storytellers can open up within institutions.  
The book includes chapters taking a special focus on storytelling in schools and in mental health settings, as well as guided reflections for readers to relate the issues raised to their own practice.

Contents

1. Introduction.- 2. Storyknowing and Education.- 3. Chronotypes of Storytelling with Young People.- 4. Intermezzo the First: A Manifesto of Dialogic Storytelling with Young People.- 5. The Space between Tellers and Listeners.- 6. The Territory of Story.- 7. Dialogic Storytelling Fora.- 8. Intermezzo the Second: The Intertidal Zone.- 9. Mapping the Space Between.- 10. Defining the Territory of Story.- 11. Spaces for Storytelling.-

最近チェックした商品