War Representation in British Cinema and Television : From Suez to Thatcher, and Beyond (Britain and the World) (2019)

個数:
電子版価格
¥9,422
  • 電子版あり

War Representation in British Cinema and Television : From Suez to Thatcher, and Beyond (Britain and the World) (2019)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 225 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030302023
  • DDC分類 791.43658

Full Description

This book explores alternatives to realist, triumphalist, and heroic representations of war in British film and television. Focusing on the period between the Suez Crisis of 1956 and the Falkland War but offering connections to the moment of Brexit, it argues that the "lost continent" of existential, satirical, simulated, and abstractly traumatic war stories is as central to understanding Britain's martial history as the mainstream inheritance. The book features case studies that stress the contribution of exiled or expatriate directors and outsider sensibilities, with particular emphasis on Peter Watkins, Joseph Losey, and Richard Lester. At the same time, it demonstrates concerns and stylistic emphases that continue to the present in television series and films by directors such as Lone Scherfig and Christopher Nolan. Encompassing everything from features to government information films, the book explores related trends in the British film industry, popular culture, and film criticism, while offering a sense of how these contexts contribute to historical memory.

Contents

Chapter 1. Introduction: Towards an Alternative Tradition of War Representation.- Chapter 2. "For Christ's Sake, We're Surrounded!": Tragedy, Bleakness, Cynicism and Existentialism in British War Cinema, 1957-1977.- Chapter 3. Comic Alternatives to the "Pleasure Culture of War".- Chapter 4. On Screen and at Arm's Length: Social Class and the Simulation of Combat.- Chapter 5. The Bomb and After: Fantasies of Apocalypse and Decline.- Chapter 6. Conclusion: The Legacies of the 1960s and 1970s War Representation, From Thatcher to Brexit.

最近チェックした商品