The Precarious in the Cinemas of the Americas (Global Cinema)

個数:

The Precarious in the Cinemas of the Americas (Global Cinema)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 301 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030082949

Full Description

Historically, cinema in the Americas has been signed by a state of precariousness. Notwithstanding the growing accessibility to video and digital technologies, access to the material means of film production is still limited, affecting the spheres of production, distribution, and reception. Equally, questions about the precarious can be traced in cultural and archival policies, film legislations, as well as in thematic and aesthetic choices. While conventional definitions of the precarious have been associated with notions of scarcity and insecurity, this volume looks at precariousness from a non-monolithic angle, exploring its productivity and potential for original, critical approaches, with the aim of providing new readings to the variedly rich and complex cinemas of the Americas.

Contents

1. Introduction: Forms of the Precarious in the Cinemas of the Americas (Constanza Burucúa and Carolina Sitnisky).- 2. Beyond Documentary?: Archives, Absences, and Rethinking Mexican "Nonfiction" Film, c.1935-1955 (David M. J. Wood).- 3. Precarious Images: Media and Historicity in Pablo Larraín's No (James Cisneros).- 4. The Future's Reverse: Dystopia and Precarity in Adirley Queirós's Cinema (Cláudia Mesquita).- 5. The Never-Ending Movie: Precariousness and Self-Reflexivity in Contemporary Argentine Cinema (Beatriz Urraca).- 6. Narrating Precariousness in Cuba beyond Havana and the ICAIC: The Case of Televisión Serrana's Ariagna Fajardo and ¿A dónde vamos? (Michelle Leigh Farrell).- 7. Precariousness in Contemporary Venezuelan Filmmaking: Pelo malo and Brecha en el silencio (María Mercedes Vázquez Vázquez).- 8. The Politics of Precariousness and Resiliencein Contemporary Colombian Films (María Helena Rueda).- 9. Portfolio Careers and a New Common Cause: the Conditions for Screen Workers in Peru (Sarah Barrow).- 10. Rethinking Contemporary Ecuadorian Cinema (Carolina Sitnisky).- 11. Bolivian Indigenous Film and the Aesthetics of the Precarious (Gabriela Zamorano Villarreal).- 12. Indigenous Canadian Cinemas: Negotiating the Precarious (Christopher Gittings).- 13. Showcasing the Precarious: Paraguayan Images in the Film Festival Circuit (Constanza Burucúa).- 14. Pantelion: Neoliberalism and Media in the Age of Precarization (Ignacio M. Sánchez Prado).

最近チェックした商品