The Road to Wicked : The Marketing and Consumption of Oz from L. Frank Baum to Broadway

個数:

The Road to Wicked : The Marketing and Consumption of Oz from L. Frank Baum to Broadway

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030065904
  • DDC分類 306

Full Description

The Road to Wicked examines the long life of the Oz myth. It is both a study in cultural sustainability— the capacity of artists, narratives, art forms, and genres to remain viable over time—and an examination of the marketing machinery and consumption patterns that make such sustainability possible. Drawing on the fields of macromarketing, consumer behavior, literary and cultural studies, and theories of adaption and remediation, the authors examine key adaptations and extensions of Baum's 1900 novel. These include the original Oz craze, the MGM film and its television afterlife, Wicked and its extensions, and Oz the Great and Powerful—Disney's recent (and highly lucrative) venture that builds on the considerable success of Wicked. At the end of the book, the authors offer a foundational framework for a new theory of cultural sustainability and propose a set of explanatory conditions under which any artistic experience might achieve it.

Contents

1. We're Off to See the Wizard: In Search of Cultural Sustainability.- 2. The Wonderful Wizard of Marketing: L. Frank Baum as Producer and Promoter.- 3. Extending the Yellow Brick Road: More Books and a Technicolor Rainbow.- 4. Of Living Rooms and Libraries: Oz's Journey from Fairy Tale to Myth.- 5. Expanding the Map: Oz in the Public Domain.- 6. Telling and Selling: The Untold Story of the Witches of Oz.- 7. "My Entire Body was Shaking": Consumers Respond to Wicked.- 8. "The Audience Unites in One Big 'Yes!'": Theater Professionals Reflect on Wicked.- 9. Pulling Back the Curtain: Wicked Experiences.- 10. Whither Oz?: Stepping Into the 21st Century.- 11. At the Gates of the Emerald City: Towards a New Theory of Cultural Sustainability.

最近チェックした商品