An Investigative Cinema : Politics and Modernization in Italian, French, and American Film

個数:

An Investigative Cinema : Politics and Modernization in Italian, French, and American Film

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 299 p.
  • 商品コード 9783030064891

Full Description

This book traces the development of investigative cinema, whose main characteristic lies in reconstructing actual events, political crises, and conspiracies. These documentary-like films refrain from a simplistic reconstruction of historical events and are mainly concerned with what does not immediately appear on the surface of events. Consequently, they raise questions about the nature of the "truth" promoted by institutions, newspapers, and media reports. By highlighting unanswered questions, they leave us with a lack of clarity, and the questioning of documentation becomes the actual narrative. Investigative cinema is examined in relation to the historical conjunctures of the "economic miracle" in Italy, the simultaneous decolonization and reordering of culture in France, the waves of globalization and neoliberalism in post-dictatorial Latin America, and the post-Watergate, post-9/11 climate in US society. Investigative cinema is exemplified by the films Salvatore Giuliano, The Battle of Algiers, The Parallax View, Gomorrah, Zero Dark Thirty, and Citizenfour.

Contents

1. Introduction: Any Resemblance to Real Persons or Actual Facts Is [Not] Purely Coincidental.- 2. Neorealism and the Double Stain: Television and Italian High Modernist Filmmakers.- 3. Objectively False: French Cinema and the Algerian Question.- 4. Stars and Stardom in Investigative Cinema: The Movies of Gian Maria Volonté and Gael García Bernal.- 5. The Ontology of Replay: The Zapruder Video and American Conspiracy Films.- 6. Unidentified Narrative Objects: The Anti-Mafia and No-Global Films as Transmedia Adaptations.- 7. The Ontology of the Digital: War on Terror and Post-9/11 Visual Culture.

最近チェックした商品