FEMMES A L'OEUVRE, FEMMES A L'EPREUVE (ARTS)

個数:

FEMMES A L'OEUVRE, FEMMES A L'EPREUVE (ARTS)

  • 海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常4~8週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9782330125196

基本説明

Au milieu des années 1970, alors que le féminisme connaît un élan sans précédent aux États-Unis, les trois photographes américaines Eve Arnold, Abigail Heyman et Susan Meiselas publient des livres d'un genre nouveau. Associant témoignages et images, elles offrent un regard inédit sur la vie des femmes dans le monde du travail et l'existence quotidienne, jusque dans leur intimité. Femmes à l'oeuvre, ces trois photographes imposent leur signature et mettent les femmes à l'épreuve de l'image photographique, contournant les clichés pour dessiner des représentations alternatives.

Full Description

In the mid-1970s in the United States as feminism gained huge momentum, three American photographers Eve Arnold, Abigail Heyman and Susan Meiselas published books of a new kind. Combining testimonies and images, they offer very original documentaries of women at work, their daily routines and their private lives. The trio brought their own style and experimented with the book format while showing women in a new light through photography. Their work sidestepped clichés to create alternative representations.

This catalogue reveals their unusual approach to their works. The first, Growing Up Female by Abigail Heyman, published in 1974, is a kind of feminist personal diary. The photographer casts a lucid eye at her own life and questions the imprisonment of women in stereotype roles. The second, The Unretouched Woman, published by Eve Arnold in 1976, shows unknown women and celebrities in unexpected moments of their daily lives. The photos were deliberately not retouched or staged and, through them, the photographer offers a heteroclite and nuanced vision of women far from the glamour of glossy magazines. The third, Carnival Strippers, published in the same year by Susan Meiselas, is the fruit of three years of investigation into fairground striptease sideshows in the north-east of the United States. Through the performers' long testimonies, the book gives a voice to its silent subjects, depicting their work, their dreams and their ambitions.

The images provide an original perspective of female bodies, revealing their invisible make-up artistry and the staging involved behind their public appearances. In doing so it reveals a surprising, previously unseen glimpse into their sometimes prosaic, sometimes harsh private lives. It also reveals the social conventions and norms defining the status of women in society, within couples or within the domestic space to reveal working women, striving for independence and freedom.

最近チェックした商品