Gender Play : Boys and Girls in School (30th Anniversary)

個数:

Gender Play : Boys and Girls in School (30th Anniversary)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 270 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781978838253
  • DDC分類 370.81

Full Description

When it first appeared in 1993, Barrie Thorne's Gender Play: Girls and Boys in School became an instant classic in the budding fields of feminist sociology and childhood studies. Through detailed first-hand observations of fourth and fifth graders at play, she investigated questions like: Why do girls and boys tend to self-segregate in the schoolyard? What can playful teasing and ritualized games like "cooties" and "chase and kiss" teach us about how children perform gendered identities? And how do children articulate their own conceptions of gender, distinct from those proscribed by the adult world?
 
A detailed and perceptive ethnography told with compassion and humor, Gender Play immerses readers in the everyday lives of a group of working-class children to examine the social interactions that shape their gender identities.  This new Rutgers Classic edition of Gender Play contains an introduction from leading sociologists of gender Michael A. Messner and Raewyn Connell that places Thorne's innovative research in historical context. It also includes a new afterword by one of Thorne's own students, acclaimed sociologist C.J. Pascoe, reflecting on both the lasting influence of Thorne's work and the ways that American children's understandings of gender have shifted in the past thirty years.

Contents

Acknowledgments
Introduction by Raewyn Connell and Michael A. Messner
1 Children and Gender
2 Learning from Kids
3 Boys and Girls Together . . . But Mostly Apart
4 Gender Separation: Why and How
5 Creating a Sense of "Opposite Sides"
6 Do Girls and Boys Have Different Cultures?
7 Crossing the Gender Divide
8 Lip Gloss and "Goin' With": Becoming Teens
9 Lessons for Adults
Afterword by C. J. Pascoe
Notes
References
Index

最近チェックした商品