Indigenous Ecocinema : Decolonizing Media Environments (Salvaging the Anthropocene)

個数:

Indigenous Ecocinema : Decolonizing Media Environments (Salvaging the Anthropocene)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781959000334
  • DDC分類 791.4366

Full Description

Introducing the concepts of d-ecocinema and d-ecocinema criticism, Monani expands the purview of ecocinema studies and not only brings attention to a thriving Indigenous cinema archive but also argues for a methodological approach that ushers Indigenous intellectual voices front and center in how we theorize this archive. Its case-study focus on Canada, particularly the work emanating from the imagineNATIVE Film + Media Arts Festival in Toronto—a nationally and internationally recognized hub in Indigenous cinema networks—provides insights into pan-Indigenous and Nation-specific contexts of Indigenous ecocinema.

This absorbing text is the first book-length exploration foregrounding the environmental dimensions of cinema made by Indigenous peoples, including a particularly fascinating discussion on how Indigenous cinema's ecological entanglements are a crucial and complementary aspect of its agenda of decolonialism.

Contents

List of Figures
List of Tables
Preface
Land Acknowledgments
A Glossary Clarifying the Use of Terms

Introducing D-Ecocinema

Introduction

1. D-ecocinema Criticism: Reclaiming Indigenous Eco-Agency
2. (Re)rooting Indigenous Place: The ImagineNATIVE Film and Media Festival
3. (Re)growing The World: imagineNATIVE as In-Person and Remote Festival
4. Timely Interventions: Indigenous Cinema Time(s)
5. Snipping and Glitching Colonial Time: The Films of Terril Calder and Caroline Monnet
6. Indigenous Affects: Cinematic Humor's Earthly Embodiments
7. Laughter to Breathe: The Films of Zoe Hopkins and Shelley Niro

Epilogue
Acknowledgments
Bibliography
Primary Filmography
Artist websites

最近チェックした商品