When Wedge Had the Edge

個数:

When Wedge Had the Edge

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 480 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781956309188

Full Description

This book
celebrates the striking wedge cars that first appeared at the 1968 Paris Motor
Show. A surreal wedge-shaped sculpture of steel, glass, and layers of scaly
metal astounded show-goers with its daring shape and extraordinary form. The
Alfa Romeo Carabo was an exercise in lateral thinking at just about every
level. With headlamps covered by retractable slats and, for the first time,
doors that opened with scissor action, the Carabo rewrote the rules of
automobile design, kick-starting an avalanche of wedge forms — a trend that
remained in vogue for the best part of the next two decades.

 

A bold departure
from traditional automotive design, captivating the imagination and emphasizing
sharp lines, low profiles and angular contours, the wedge shape, characterized
by a sharply tapered front end that widens towards the rear, was not merely a stylistic
choice, but a reflection of advances in aerodynamics and engineering. By
minimizing drag and improving stability at high speeds, these cars demonstrated
a commitment to performance and efficiency. How the motorcar designers
gradually moved towards the wedge shape is described in this book which
culminates in a celebration of the many variations that can be seen today.

最近チェックした商品