Rachel Harrison's Stage Fright

個数:

Rachel Harrison's Stage Fright

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 80 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781941366691
  • DDC分類 730.92

Full Description

From Duchamp to Bourgeois, Harrison's curation of 20th-century sculpture looks at the study of the human body

Guided by a desire to illuminate and inspire reflection on the sculptural form, Dominique Lévy of LGDR invited American artist Rachel Harrison (born 1966) to curate a presentation of 20th-century sculpture. The exhibition that emerged comprises a group of works that consider Modernism's devotion to that most fundamental of subjects: the human figure.
Stage Fright features works by Louise Bourgeois, Constantin Brâncusi, Marcel Duchamp, Marisol, Alberto Giacometti and Alina Szapocznikow that represent the body in extremis—shown ruptured in pieces or pared down to the essentials. The individual pieces act as surrogates that stand in for the whole. Taken together, the works on view embody various conceptions of personhood as routed through objects, whether rendered with aching specificity, as in the clefts and folds of Szapocznikow's plaster Ventre (Belly) (1968), or invoked as a generic type, as in Marisol's totemic couple The Blacks (1962). Richly illustrated with installation views from the exhibition, Stage Fright features a new text by Harrison—framed as a dialogue between filmmaker Alfred Hitchcock and figure skater Peggy Fleming—that critically examines the presentation and the artist's own practice and approach.

最近チェックした商品