Planning and facilitating group learning (Critical Guides for Teacher Educators)

個数:

Planning and facilitating group learning (Critical Guides for Teacher Educators)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781915713841
  • DDC分類 371.36

Full Description

This is an innovative text for teacher educators exploring detailed research and information that novice teachers need to know about group work in school settings. There is more to learn about group work than simply sitting children together and letting them get on with it!

Group work across schools is very common and trainee teachers will step into classrooms where small groups are a predominant structure. Research has suggested that there is a great deal more to understand about group work, however there is a tacit presumption in ITE that trainee teachers will simply pick up the expertise associated with organising and managing group work. This book aims to fill in the gaps and educate trainee teachers on the subtleties and complexities of group work to ultimately make their teaching more impactful and effective.

In this accessible and informative guide, the authors delve into the existing research on how children learn in collaborative groups and what trainee teachers need to learn and understand about planning and executing group learning. It examines the skills teacher educators should aim to develop in pre-service teachers to help them build expertise in this important area. Following other books within the series, this book is packed with case studies and opportunities for critical thinking.

Contents

1. Introduction and rationale for the book 2. What research suggests pre-service teachers should know about small-group learning 3. Facilitating personality-sensitive group learning: a research case study 4. What really goes on in pupil groups? 5. Thinking about group composition 6. Group learning in teacher education: principles and practice 7. Conclusion

最近チェックした商品