The Spectacle 2.0 : Reading Debord in the Context of Digital Capitalism (Critical, Digital and Social Media)

個数:

The Spectacle 2.0 : Reading Debord in the Context of Digital Capitalism (Critical, Digital and Social Media)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 252 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781911534440

Full Description

Spectacle 2.0 recasts Debord's theory of spectacle within the frame of 21st century digital capitalism. It offers a reassessment of Debord's original notion of Spectacle from the late 1960s, of its posterior revisitation in the 1990s, and it presents a reinterpretation of the concept within the scenario of contemporary informational capitalism and more specifically of digital and media labour. It is argued that the Spectacle 2.0 form operates as the interactive network that links through one singular (but contradictory) language and various imaginaries, uniting diverse productive contexts such as logistics, finance, new media and urbanism. Spectacle 2.0 thus colonizes most spheres of social life by processes of commodification, exploitation and reification. Diverse contributors consider the topic within the book's two main sections: Part I conceptualizes and historicizes the Spectacle in the context of informational capitalism; contributions in Part II offer empirical cases that historicise the Spectacle in relation to the present (and recent past) showing how a Spectacle 2.0 approach can illuminate and deconstruct specific aspects of contemporary social reality. All contributions included in this book rework the category of the Spectacle to present a stimulating compendium of theoretical critical literature in the fields of media and labour studies. In the era of the gig-economy, highly mediated content and President Trump, Debord's concept is arguably more relevant than ever.

最近チェックした商品