Irish Art 1920-2020 : Perspectives on Change

個数:
  • ポイントキャンペーン

Irish Art 1920-2020 : Perspectives on Change

  • ウェブストア価格 ¥8,765(本体¥7,969)
  • Royal Irish Academy(2022/09発売)
  • 外貨定価 UK£ 38.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 158pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 448 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781911479826
  • DDC分類 709.4150904

Full Description

Irish Art 1920-2020: Perspectives on change by Catherine Marshall and Yvonne Scott, is a generously-illustrated book in which eleven authors examine different aspects of Irish art through the hundred years or so since independence. During this time, art in Ireland has borne witness to unprecedented social and political transformation, and this book of essays considers how some of the established perspectives in Irish visual culture were challenged and represented during this time.

Art in Ireland has been shaped by a range of factors - the country's geographic position, post-colonial history, political upheaval, religious environment - and of course the complex interconnections both within and beyond the country, prompted by shifting patterns within society - identities, migration, technology, for example - as well as the artists' evolving engagement with the wider world.

This is not a linear story; each chapter explores a particular aspect of art, how it reflected the interests of artists, the environments in which they worked both in Ireland and abroad, and how subjects and methods changed over time. The extensive richness of the last century or so, as well as the diversity, creativity and originality of the artists means that no single text can ever be comprehensive, and this one makes no such claims. Rather, his book, however, is a kind of map; it does not pretend to fully represent the entire narrative but may provide some useful clues to negotiating parts of it, or at least the basis for further exploration and debate.