loop, print, fade + flicker : the moving images of david rimmer

個数:

loop, print, fade + flicker : the moving images of david rimmer

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781895636987
  • DDC分類 791.43023092

Full Description

The Pacific Cinematheque Monograph Series was initiated to explore the spectrum of contributions and innovations of Western Canadian filmmakers, videomakers, and fringe media artists. Monograph Number One focuses, fittingly, on David Rimmer, one of Canada's foremost experimental filmmakers. There is no better way to start off Pacific Cinémathèque's Monograph Series, celebrating West Coast filmmakers, than with the work of David Rimmer. Mike Hoolboom's essay tantalizes us with a romantic myth that contextualizes David, while Alex MacKenzie's interview lets the artist speak for himself. Both offer a unique insight into the art practice of one of the most influential Canadian filmmakers of the 20th century. - Ann Marie Fleming, independent filmmaker and visual artist The most exciting non-narrative film I've ever seen ... images become polarized into grainy outlines, like drawings in white or colored chalk which gradually disintegrate and disappear. The film [Variations on a Cellophane Wrapper] resembles a painting floating through time, its subject disappearing and re-emerging in various degrees of abstraction. - Kristina Nordstrom, The Village Voice

最近チェックした商品