ロシア美術と額縁<br>Framing Russian Art : From Early Icons to Malevich

個数:

ロシア美術と額縁
Framing Russian Art : From Early Icons to Malevich

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 415 p./サイズ 81 color plates, 152 halftones
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781861897626
  • DDC分類 709

基本説明

Investigates the role of the frame in its literal function of demarcating a work of art and in its conceptual function affecting the understanding of what is seen.

Full Description


@font-face { font-familydiv.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: Helvetica; }table.MsoNormalTable { font-size: 10pt; font-family: Times New Roman ; }div.Section1 { page: Section1; } The role of the frame in art can refer to a material frame bordering an image and to a conceptual frame - a text, for instance, which is to serve as a commentary to the visual image. What is the meaning of a frame in our understanding of what we see? Why, in some cases, does a frame seem necessary, while in others artists deliberately remove it? In Framing Russian Art, Oleg Tarasov investigates the role of the frame both literally and conceptually, both in the organization of the artistic space of a work of art and in the very perception of a visual image - an icon, a building, a painting, an etching or a photograph.Part One is dedicated to exploring the frame of the Russian icon and related arks, folding images and prints, from the Middle Ages to the late nineteenth century, including analyses of Grigoriy Shumayev's vast and extraordinary Baroque masterpiece, which he called 'the iconostasis of the life-giving Cross', and the sumptuous blending of medievalism and late Romanticism in the Church Not Made by Hands at Savva Mamontov's estate of Abramtsevo outside Moscow. Part Two examines the successive roles of the frame in Baroque imperial portraiture, the dynastic grandiloquence of the nineteenth century, the impact of Western ideas and new technology (photography in particular) on the celebrated battle painter Vasiliy Vereshchagin, and finally the impact of the vanishing frame in abstract art and Modernism. A captivating account of the cultural phenomenon of the frame and its ever-changing functions, this book will open many new vistas for students and scholars of Russian culture and art history.

最近チェックした商品