第三言語学習者の研究:語用論的産出と意識<br>Third Language Learners : Pragmatic Production and Awareness (Second Language Acquisition)

個数:

第三言語学習者の研究:語用論的産出と意識
Third Language Learners : Pragmatic Production and Awareness (Second Language Acquisition)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781853598029
  • DDC分類 404.2

基本説明

Examines the production and identification of request acts formulas on the part of bilingual learners of English in the Valencian Community (Spain).

Full Description

The book focuses on one aspect of foreign language acquisition that has not received much attention, that of the effect of bilingualism in the oral production of the English language learners. Two research areas have tackled this issue separately. On the one hand, third language acquisition researchers have analysed bilingualism effects in the acquisition of a third language. On the other hand, studies in interlanguage pragmatics have taken into account variables affecting the use of request acts by second language learners of English. The two research areas are connected in this volume, as it deals with bilingualism effects in the pragmatic production and awareness of third language learners of English.

The first part of the book includes a theoretical description of research conducted in the areas of third language acquisition and interlanguage pragmatics, and the second part presents a detailed description of the empirical study carried out in a multilingual speech community.

Contents

Introduction

PART 1. THEORETICAL BACKGROUND

1. Third Language Acquisition

2. Pragmatic Competence and Foreign Language Learning

3. The Sociolinguistic Context: Language Learning and Use in the Valencian Community

PART II. THE STUDY

4. The Method

5. The Role of Pragmatic Instruction in Developing Foreign Language Learners' Pragmatic Competence

6. Proficiency-level Effects on Pragmatic Production

7. Task-effects on Pragmatic Production

8. The Role of Bilingualism in Meta-pragmatic Awareness

9. Pragmatic Production and Awareness of Third Language Learners

Summarising the findings

References

最近チェックした商品