幼児・児童のリテラシー(第2版)<br>Essentials of Literacy from 0-7 : A Whole-Child Approach to Communication, Language and Literacy (2ND)

個数:

幼児・児童のリテラシー(第2版)
Essentials of Literacy from 0-7 : A Whole-Child Approach to Communication, Language and Literacy (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781849205993
  • DDC分類 372.6

Full Description

Children flourish in their development and learning when practitioners and parents work together. Childrens' development and learning are further enhanced when interconnected knowledge and understanding work together.

In this new edition the authors guide readers in understanding of child development. They highlight the need for those who work with young children to become reflective practitioners. Through a focus on the introduction of nursery rhymes, finger rhymes, action songs and poetry cards, the authors provide a gentle, child-friendly way to develop literacy 0-7.

Thoroughly revised and updated, this book includes:

- Case studies and examples

- Discussion of the primary framework

- Inclusion of schools as an educational setting

- Age-appropriate activities

- Further reading suggestions at the end of each chapter

This book is useful for teachers, practitioners, teaching assistants and childminders and for anyone working with children from birth to seven years in nursery and primary schools, children's centres, foundation units, and at home.

Tina Bruce is an Honorary visiting professor in Early Childhood at Roehampton University.

Jenny Spratt is Head of EYFS and Children's Centre Services for Peterborough Local Authority

Contents

Introducing the Essentials of Communication, Language and Literacy
Observing Children in an Enabling Environment
Parent/Baby Songs
Finger Rhymes
Mark-Making and Writing
Action Songs: On the Spot
Action Songs: Moving around
Nursery Rhymes
Poetry Cards: Mapping Sounds onto Letters

最近チェックした商品