Authorship and the Films of David Lynch : Aesthetic Receptions in Contemporary Hollywood

個数:

Authorship and the Films of David Lynch : Aesthetic Receptions in Contemporary Hollywood

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781848855793
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

This important new contribution to studies on authorship and film explores the ways in which shared and disputed opinions on aesthetic quality, originality and authorial essence have shaped receptions of Lynch's films. It is also the first book to approach David Lynch as a figure composed through language, history and text. Tracing the development of Lynch's career from cult obscurity with Eraserhead, to star auteur through the release of Blue Velvet, and TV phenomenon Twin Peaks, Antony Todd examines how his idiosyncratic style introduced the term 'Lynchian' to the colloquial speech of new Hollywood and helped establish Lynch as the leading light among contemporary American auteurs. Todd explores contemporary manners and attitudes for artistic reputation building, and the standards by which Lynch's reputation was dismantled following the release of Wild at Heart and Twin Peaks: Fire Walk with Me, only to be reassembled once more through films such as Lost Highway, Mulholland Dr. and INLAND EMPIRE.
In its account of the experiences at play in the encounter between ephemera, text and reader, this book reveals how authors function for pleasure in the modern filmgoer's everyday consumption of films.

Contents

Introduction
In the spirit of a textual historicity
David Lynch: the making of a post-classical auteur
Meanings and authorships in Dune
Critical theory and 'cruel jokes': principle of ethics and pleasure, and the reception of Blue Velvet
Twin Peaks: the rise and fall of a public auteur
Brand Lynch
Receiving Mulholland Dr.: 'a contemporary film noir directed by David Lynch'
Conclusion

最近チェックした商品