Indie 2.0 : Change and Continuity in Contemporary American Indie Film

個数:

Indie 2.0 : Change and Continuity in Contemporary American Indie Film

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781848853171
  • DDC分類 791.43097309051

Full Description

What is the state of American indie cinema in the second decade of the twenty-first century? Some have forecast an end to the viability of an indie sector marked by the appearance of films with ambitions significantly beyond those of the commercial mainstream. But, as this book demonstrates, plenty of distinctively indie productions continue to thrive, even in the face of difficult economic circumstances. Using the term indie 2.0 to denote the particular form of independent feature production that achieved cultural prominence in this contemporary period, Geoff King explores new opportunities for indie films, including the use of low-cost digital video and the pursuit of the internet and social media as alternative means of funding, distribution, promotion and sales.
Other detailed case studies focus on the ultra-low-budget 'mumblecore' movement; the social realism of filmmakers such as Kelly Reichardt and Ramin Bahrani; the 'digital desktop' aesthetics of Susan Buice and Arin Crumley's "Four Eyed Monsters" and Jonathan Caouette's "Tarnation", and the articulation of notions of 'true' indie in opposition to what are seen by some as the quirky contrivances of cross-over hits such as "Little Miss Sunshine" and "Juno".

Contents

List of Illustrations
Introduction: Discourses on the state of indie film
1. Quirky by design? Irony vs. sincerity in Little Miss Sunshine and Juno
2. Industry 2.0: The digital domain and beyond
3. Mumblecore
4. Social realism and art cinema: The films of Kelly Reichardt and Ramin
Bahrani
5. The desktop aesthetic: First-person expressive in Tarnation and Four Eyed
Monsters
Conclusion: Indie lives!
Notes
Select bibliography
Index

最近チェックした商品