アンダルシアの犬(フランス映画ガイド)<br>Un Chien Andalou : French Film Guide (Ciné-file French Film Guides)

個数:

アンダルシアの犬(フランス映画ガイド)
Un Chien Andalou : French Film Guide (Ciné-file French Film Guides)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 120 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781848850569
  • DDC分類 791.4372

Full Description

In 1929 Dali and Bunuel produced a seventeen-minute film "Un chien andalou". On its first screening, Federico Garcia Lorca called it 'a tiny little shit of a film'. Produced from a script said to be based on two dream images - a woman's eye slit by a razor, ants emerging from a hole in a man's hand - the film shocked audiences. It continues to fascinate, provoke, attract and alienate its viewers. Its eye-slitting sequence and use of dream-like images have influenced filmmakers from Alfred Hitchcock to David Lynch. Elza Adamowicz's fascinating book on "Un chien andalou" takes new approaches to the film, exploring how it can be seen both within and beyond the confines of Surrealism and reviewing its openness to so many readings and interpretations. She reassesses Dali and Bunuel's account of the film as a model surrealist work and its reception by the surrealist group, examines the unresolved tensions within the film itself and includes us as viewers - are we detectives or dreamers? She sets the film into the wider contexts of other texts and of its authors' own experiences, providing a wide and deep guide to this most enigmatic of works.

Contents

Contents
Illustrations
Synopsis

Introduction: It's dangerous to look inside

I Producing Un chien andalou: myths of origin
From scenario to screen: a close collaboration
Première and reception of Un chien andalou
A surrealist film?

II Romantic melodrama or magic theatre?
Classic film narrative subverted
A cinema of attractions
Psychoanalytical readings
Symbols or material images?

III Contexts and intertexts: between Fantômas and the fairground
Spanish contexts
Surrealist iconography
A parody of 1920s films
Early cinema and fairground intertexts
1920s social context: destabilizing gender roles

Conclusion

Credits

Bibliography

最近チェックした商品