Exploring Talk in School : Inspired by the Work of Douglas Barnes

個数:
電子版価格
¥7,603
  • 電子版あり

Exploring Talk in School : Inspired by the Work of Douglas Barnes

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847873798
  • DDC分類 371.395

Full Description

Selected as an Outstanding Academic Title by Choice Magazine, January 2010

Classroom talk, by which children make sense of what their peers and teachers mean, is the most important educational tool for guiding the development of understanding and for jointly constructing knowledge. So what practical steps can teachers take to develop effective classroom interaction?

Bringing together leading international researchers and drawing on the pioneering work of Douglas Barnes, this book considers ways of improving classroom talk. Chapters cover:

- classroom communication and managing social relations;

- talk in science classrooms;

- using critical conversations in studying literature;

- exploratory talk and thinking skills;

- talking to learn and learning to talk in the mathematics classroom;

- the 'emerging pedagogy' of the spoken word.

With an accessible blend of theory, research and practice, the book will be a valuable resource for teachers, teacher-trainers, policy makers, researchers and students.

Contents

Introduction - Steve Hodgkinson and Neil Mercer
Exploratory Talk for Learning - Douglas Barnes
Talking a Way to Understanding in Science Classrooms - Phil Scott
From Exploratory Talk to Critical Conversations - Kathryn M Pierce and Carol Gilles
The Value of Exploratory Talk - Neil Mercer and Lyn Dawes
Talking to Learn and Learning to Talk in the Mathematics Classroom - Yvette Solomon and Laura Black
Culture, Dialogue and Learning: Notes on an Emerging Pedagogy - Robin Alexander
Talking Texts into Being: On the Social Construction of Everyday Life and Academic Knowledge in the Classroom - Judith Green, Beth Yeager and Maria Castanheira
Teachers' Use of Feedback in Whole-Class and Group-Based Talk - Frank Hardman
Reflections on the Study of Classroom Talk - Courtney Cazden
Exploratory Talk and Dialogic Inquiry - Gordon Wells and Tamara Ball