経営者のための調査手法(第4版)<br>Research Methods for Managers (4TH)

個数:
電子版価格
¥10,616
  • 電子版あり

経営者のための調査手法(第4版)
Research Methods for Managers (4TH)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847870933
  • DDC分類 658.57

基本説明

Providing a step-by-step guide to implementing particular methodologies, while simultaneously encouraging a strong awareness of philosophical assumptions.

Full Description

The highly-anticipated Fourth Edition of this bestselling text still succeeds in providing a step-by-step guide to implementing particular methodologies, while simultaneously encouraging a strong awareness of philosophical assumptions.  NEW to the Fourth Edition:

 - Expanded coverage to accommodate recent developments in management research methodology. New topics include: doing a literature review, case study research, action research, mixed methods, and writing-up.

- Packed with practical research examples and exercises that encourage students to reflect upon the issues raised and relate them to their own experience.

- Additional learning features including critical reflection boxes, case studies and chapter summaries.

- A companion website with a full Instructors' Manual and PowerPoint slides. Students have free access to downloadable journal articles and author podcasts.

Using a practical approach, but with explicit attention to the role of theory in management research, the new edition of Research Methods for Managers is a stimulating guide for students in management, organization and organization research.

Contents

PART ONE: ISSUES AND PROCESSES IN MANAGEMENT RESEARCH
Introduction
Starting Management Research
The Role of Theory in Research Methods
PART TWO: KEY METHODS IN MANAGEMENT RESEARCH
Experimental Research Design
Action Research
Survey Research Design
Qualitative Methodology
The Case of Ethnography
PART THREE: PHILOSOPHICAL ISSUES AND DEVELOPMENTS IN MANAGEMENT RESEARCH
Philosophical Disputes and Management Research
Conclusions
Evaluating Management Research

最近チェックした商品