持続可能な早期外国語教育の試み<br>A Tale of Two Schools : Developing Sustainable Early Foreign Language Programs (New Perspectives on Language and Education)

個数:

持続可能な早期外国語教育の試み
A Tale of Two Schools : Developing Sustainable Early Foreign Language Programs (New Perspectives on Language and Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847693105
  • DDC分類 372.65

基本説明

This book documents a sixteen-year study of two elementary school foreign language programs. With a strong focus on what 'works' and is possible, the authors provide an evaluation of what is necessary to plan, implement and sustain a successful language course. A Tale of two Schools contains invaluable information for those involved in these processes worldwide.

Full Description

This volume documents a sixteen-year longitudinal study of two elementary schools in which Spanish and Japanese foreign language programs were implemented and evaluated. Evaluation of the programs involved documenting children's language development, assessing the attitudes of various constituents, and examining critical issues related to the introduction and successful operation of a well articulated sequential foreign language program in schools. The volume concludes with a discussion of possible reasons why over time certain sequential foreign language programs flourish and grow while other programs are reduced or eliminated from the school's curriculum. Parallels with the theory and practice of environmental sustainable development are used as a framework for this analysis.

Contents

Chapter 1 Introduction: The Tale of Two Schools

Chapter 2 Program Development and Implementation: A Contrastive Story

Chapter 3 A Comprehensive Model of Program Evaluation

Chapter 4 Documenting Language Program Achievement

Chapter 5 Documenting Language Program Development: The Views of Parents, Children and their Teachers

Chapter 6 The Sustainability of Early Language Learning Programs

Chapter 7 Emergent Themes of Successful Programs

Chapter 8 Summary and Conclusions

最近チェックした商品