イマージョン教育を受けた生徒の社会言語学的能力<br>The Sociolinguistic Competence of Immersion Students (Second Language Acquisition)

個数:

イマージョン教育を受けた生徒の社会言語学的能力
The Sociolinguistic Competence of Immersion Students (Second Language Acquisition)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847692382
  • DDC分類 440.019

基本説明

This book is a significant contribution to an under-studied aspect of SLA research, namely the acquisition of sociolinguistic variation by immersion students who have learnt their second language primarily in an educational context. The student's mastery of sociolinguistic competence is measured in relation to a range of phonetic, lexical and grammatical variants and to the factors that influence such mastery.

Full Description

This book reports the findings of an extensive research project on the acquisition of the native norms of spoken French variation by French immersion students who have learnt their second language primarily in an educational context. The project focused on a range of phonetic, lexical and grammatical sociolinguistic variants documented in studies of contemporary first language varieties of spoken French, and assessed the extent to which the students master the linguistic and extra-linguistic factors which govern variant choice. The book also discusses pedagogical strategies to improve the students' mastery of spoken French variation. The book represents an important contribution to an under-researched aspect of advanced Second Language Acquisition in an institutional setting.

Contents

Ch. 1 Introduction

Ch. 2 Methodology

Ch. 3 Findings of L1 Studies

Ch. 4 Results

Ch. 5 The Potential Benefits of Increased Fl1 Input in an Educational Context

Ch. 6 Conclusion

Appendix A: Semi-directed taped interview schedule—including reading passages

Appendix B: Student questionnaire survey

Appendix C: Objectives of the Ontario Ministry of Education concerning the development of sociolinguistic competence by secondary school French immersion students

Appendix D: Results of the GoldVarb analyses of the sociolinguistic variables focused upon in the current research

最近チェックした商品