Béla Balázs: Early Film Theory : Visible Man and the Spirit of Film (Film Europa) (Library Binding)

個数:

Béla Balázs: Early Film Theory : Visible Man and the Spirit of Film (Film Europa) (Library Binding)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 314 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781845456603
  • DDC分類 791.4301

Full Description

Béla Balázs's two works, Visible Man (1924) and The Spirit of Film (1930), are published here for the first time in full English translation. The essays offer the reader an insight into the work of a film theorist whose German-language publications have been hitherto unavailable to the film studies audience in the English-speaking world. Balázs's detailed analyses of the close-up, the shot and montage are illuminating both as applicable models for film analysis, and as historical documents of his key contribution - alongside such contemporaries as Arnheim, Kracauer and Benjamin - to critical debate on film in the 'golden age' of the Weimar silents.

Contents

Glossary Editorial

Erica Carter

Visible Man or the Culture of Film Three Addresses by Way of a Preface

I. May We Come In?

II. To Directors and Other Fellow Practitioners

III. On Creative Enjoyment

Visible Man Sketches For a Theory of Film

The Substance of Film Type and Physiognomy

The Play of Facial Expressions

The Close-Up

The Face of Things

Nature and Naturalness

Visual Linkage

Supplementary Fragments

World View

Two Portraits

Chaplin, the Ordinary American

Asta Nielsen: How She Loves and How She Grows Old

The Spirit of Film

Seven Years

The Productive Camera

The Close-Up

Set-Up Montage

Montage Without Cutting Flight From the Story

The Absolute Film

Colour Film and Other Possibilities

Sound Film Ideological Remarks

Appendix:

Reviews I: Siegfried Kracauer, 'A new film book' (1930)

Reviews II: Rudolf Arnheim, The Spirit of Film (1930)

最近チェックした商品