Travel, Tourism and the Moving Image (Tourism and Cultural Change)

個数:

Travel, Tourism and the Moving Image (Tourism and Cultural Change)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781845415273
  • DDC分類 338.4791

Full Description

This book explores the relationship between tourism and the moving image, from the early era of silent moving pictures through to cinema as mass entertainment. It examines how our active and emotional engagement with moving images provides meaning and connection to a place that can affect our decision-making when we travel. It also analyses how our touristic experiences can inform our film-viewing. A range of genres and themes are studied including the significance of the western, espionage, road and gangster movies, along with further study of film studio theme parks and an introduction to the relationship between gaming and travel. This book will appeal to tourism scholars as well as film studies professionals, and is written in an accessible manner for a general audience.

Contents

Foreword

Introduction

Chapter One: Mise en Scene

SECTION ONE: FROM STATIC TO MOVING IMAGES

Chapter Two: From Panoramas to Phantom Rides

Chapter Three: The Emotions of Motion 1: Travel War and Unrest in the Era of the Moving Image

Chapter Four: The Emotions of Motion 2: War, Propaganda, National Cinema and Travel

Chapter Five: Travel in the Era of Modern Warfare and Moving Images

SECTION TWO: TRAVELLING IN, ON AND THROUGH THE LANDSCAPE - VOYEUR OR FLÂNEUR?

Chapter Six: Badlands and Beauty: Landscape, Travel and Place in the Western

Chapter Seven: Simply a Story? The Cultural Pervasiveness of the Western

Chapter Eight: Travel and Transformation: Road Movies and Touristic Journeys

Chapter Nine: Baddies in the Old and New Worlds: Bushrangers, Gangsters and Crime on Screen

SECTION THREE: IMAGINING PLACES: ILLUSIONS AND DREAMS

Chapter Ten: Creating Place

Chapter Eleven: Spaces and Places: Travelling for/to the Moving Image

CONCLUSION

Chapter Twelve: Manifestations of Tourism through Film and Television: Making (some) Meaning from Moving Images and Moving People

最近チェックした商品