Given: 1o Art 2o Crime : Modernity, Murder and Mass Culture (Critical Inventions)

個数:

Given: 1o Art 2o Crime : Modernity, Murder and Mass Culture (Critical Inventions)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 228 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781845191122
  • DDC分類 306

Full Description

Investigates links between avant-garde art and the aesthetics of crime in order to bridge the gap between high modernism and mass culture, as emblematised by tabloid reports of unsolved crimes. Throughout Jean-Michel Rabate is concerned with two key questions: what is it that we enjoy when we read murder stories? and what has modern art to say about murder? Indeed, Rabate compels us to consider whether art itself is a form of murder. The book begins with Marcel Duchamp's fascination for trivia and found objects conjoined with his iconoclasm as an anti-artist. The visual parallels between the naked woman at the centre of his final work, 'Étant donnés', and a young woman who had been murdered in Los Angeles in January 1947, provides the specific point of departure. The text moves onward to Steven Hodel, the 'Black Dahlia' murder; Walter Benjamin's description of Eugene Atget's famous photographs of deserted Paris streets as presenting 'the scene of the crime'; and Ralph Roff's 1997 exhibition, which implied that modern art is indissociable from forensic gaze and a detective's outlook, a view first advanced by Edgar Allan Poe.

Contents

The Esthetics of Murder: Of Sirens, Traces and Auras; Freud's Da Vinci Code: Interpretation as Crime; Duchamp's fait-divers: Murder as a "Read-Made"; Scene of the Crime: Nothing to See!; Scalpel and Brush, Pen and Poison: The Ekphrasis of Murder; Who Killed Bergotte? The Patch and the Corpse; Surrealist Esthetics of Murder: From Hysteria to Paranoia; Murder as Kitsch, Abstraction and Ritual; Conclusion - How to Think "Not Abstractly"; Index.

最近チェックした商品